منتديات قطرة أمل
لن نقول اننا متميزيين و لكننا نختلف عن الاخرون .. نتميز باسلوبنا الفريد و العفوي الجميل .. روح محبة و اخاء تنتشر في ارجاء المكآن .. اذا كنتٍ تريدين ان تنضمي الي ابداعنا و خيالنا اللامحدود فاضغطي على تسجيل و اعلمي اننا لكـٍ منتظرين مرحبين
اما اذا كنت تريدين التصفح فحسب .. فكما تشآئي عزيزتي تنقلي كفراشة حرة وسط حروفنا المتآلقة ..

تحيـآتي لكـٍ ^_^
منتديات قطرة أمل
لن نقول اننا متميزيين و لكننا نختلف عن الاخرون .. نتميز باسلوبنا الفريد و العفوي الجميل .. روح محبة و اخاء تنتشر في ارجاء المكآن .. اذا كنتٍ تريدين ان تنضمي الي ابداعنا و خيالنا اللامحدود فاضغطي على تسجيل و اعلمي اننا لكـٍ منتظرين مرحبين
اما اذا كنت تريدين التصفح فحسب .. فكما تشآئي عزيزتي تنقلي كفراشة حرة وسط حروفنا المتآلقة ..

تحيـآتي لكـٍ ^_^
منتديات قطرة أمل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

للتميـز عنـوآنـ و هنـآ عنـوآنهـ .. للبنـآت و بـس ..~

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ليه انا محجبة ؟؟

زهور الأمل
كريزي و ماخدة الدنيا ايزي
6 مشترك
كاتب الموضوعرسالة

ليه انا محجبة ؟؟ Stars2

التقيمآت : 59
تقيمآت المشآركـآت : 2372
SMS

مشتآق لك موت
يآللي طول " غيآبك )*
ذبحني الشوق
و انت عني مو |{ دآري . ,

MMS ليه انا محجبة ؟؟ C4259c759bdcbf2c18748ba0fb9c51ae
المـود ليه انا محجبة ؟؟ 21
الأدعية ليه انا محجبة ؟؟ L8akl7d9e0ob

ليه انا محجبة ؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: ليه انا محجبة ؟؟   ليه انا محجبة ؟؟ Icon_minitimeالخميس سبتمبر 29, 2011 7:43 am

ليه انا محجبة ؟؟ 312628894

السلآمـ عليكمـ و رحمة الله و بركآتهـ
ليه انا محجبة ؟؟ 300990_294707787210933_282757778405934_1338046_592847545_n

أنا محجبة ليه؟
أنا محجبة - بعد إيماني بأمر ربنا إن الحجاب فرض على كل مسلمة - علشان الأسباب التالية...

1- علشان انا حرة … مش من حق حد يشوف مني اللي مش عاوزاه1 يشوفه إلا بإرادتي … ومن حقي اختار مين اللي يشوف مني أجمل ما عندي .. واللي علشان يشوف ده ويبقى حقه وحلاله بلاله عن طيب خاطر.. لازم هو كمان يديني مشاعره واللي باقي من عمره عن طيب خاطر…

2 - علشان أنا غالية .. مينفعش أقلل من قيمة نفسي واخليها عرضة لكل العيون .. ويبقى خروجي مكشوفة ضوء أخضر لكل من هب ودب يسرق مني ولو نظرة لأي جزء مش متغطي مني .. حتى لو مكنش ده قصدي … بس مش حقدر امنعه … (كامل اعتذاري لغير المحجبات.. ولكن ده اللي حيوصل منك لضعيفي النفوس حتى لو مكنش ده قصدك.. وده اللي علشانه ربنا فرض الحجاب . علشان ميطمعش الذي في قلبه مرض) … مع الأخذ في الاعتبار انه “كل من هب ودب ده” مش بس الشباب اللي بيعاكس البنات في الشارع .. ده يتضمن حتي الزبال اللي بيسوق عربية الزبالة في الشارع .. كل دول بقى من الممكن انهم يبصوا لي… لأ ده كمان يمكن ماعجبهمش ويدوروا وشهم إعراضاً

3 - علشان أنا باحترم نفسي .. وشايفة نفسي كبيرة قدام نفسي .. ومينفعش أنزل سوق المنافسة في الأنوثة علشان أفوز في الآخر بنظرة شهوانية أو كلمة غزل رخيصة أو عرض صحوبية…

4 - علشان انا جمالي مش خارجي وبس.. ومن حقي انا للي ييجي يتجوزني .. واللي حاديله الباقي من عمري .. واللي حديله كل مشاعري .. واللي حاقاسمه أحلامي وأفكاري .. واللي حخلف منه ولادي .. وحاربيهم معاه .. مايختارنيش على مقاييس شكلية وبس .. أو تبقى هي دي العامل الأساسي في أختياره ليا … علشان كدة مش ضروري يشوفني في كامل زينتي وجمالي قبل ما يتجوزني . . الأهم انه يحب روحي ويعجب بشخصيتي .. ويرتاح معايا نفسياً.. (أصل في بنات بتأجل الحجاب لحد ما تتجوز.. على أساسا انها تكون شنكلت واحد وضمنته.. مع إن مفيش حاجة مضمونة في الزمن ده .. واللي اختارها علشان جمالها .. ممكن قوي يتجوز عليها واحدة أجمل منها.. لأنه أكيد في الأجمل منها يعني)..

5 - علشان أنا باخاف على أخويا في الله اللي بيشوفني في الشغل أو في الكلية أو في المواصلات أو في الشارع .. ويمكن يكون عاوز يقرب من ربنا .. وبيجاهد نفسه علشان يغض بصره.. فمرضاش لنفسي اني اكون سبب في اني افتنه..

6 - علشان أنا باشيل هم أخويا في الله اللي نفسه يتجوز ومش قادر لضعف إمكانياته المادية .. فمش ضروري يعني ازود عليه همومه… وأخيله في الرايحة والجاية ..

7 - ده غير حاجة مهمة كمان … الكفن بتاع النساء.. فيه حجاب.. فاللي مش حتلبسه وهي حية بإرادتها طاعة الله.. حتلبسه كدة كدة وهي رايحة قبرها.. وطالما ربنا بيقول اننا نتستر حتى واحنا رايحين قبورنا وخلاص انتهى التكليف … ومحدش حيشوفنا تاني ولا حد حيطمع فينا .. يبقى مفيش معنى اننا نمشي مكشوفين لكل العيون واحنا أحياء نرزق.. يبقى الأولى اطيع ربنا بإرادتي وأقابله وهو راضي عني واخد أجري كامل.. ولاّ اني ملبسوش غير وانا جثة واقابل ربنا وهو غضبان عليا؟ والأسباب اللي فوق دي .. هي اللي فهمتني ليه ربنا فرض علينا الحجاب.. مش تعسير ولا تضييق .. الحجاب فعلا عزة وكرامة.. ميعرفهاش غير اللي داق طعم الستر

تحيآتي لكمـ
دمتم بود
منقوول ..~

ليه انا محجبة ؟؟ 3222882040

https://www.facebook.com/groups/112279818860371?ap=1
زهور الأمل

ليه انا محجبة ؟؟ Stars2
زهور الأمل

التقيمآت : 15
تقيمآت المشآركـآت : 1278
MMS ليه انا محجبة ؟؟ 218676-almaFia
المـود ليه انا محجبة ؟؟ 25
الأدعية ليه انا محجبة ؟؟ 1311708762872

ليه انا محجبة ؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه انا محجبة ؟؟   ليه انا محجبة ؟؟ Icon_minitimeالخميس سبتمبر 29, 2011 6:41 pm

مشكووور غاليتي معك كل الحق يا عسسسسل

وان شاء الله كل اخواتنا المسلمات يلتزموا فيه بإرادتهم

لإنوا احلى ايشي بس تلبسيه على قناعة تامة او ما بتحسي بجماله

مشكورة على الطرح المميز
https://86rtaml.roo7.biz
ღ بنوته وشفايف توته ღ

ღ بنوته وشفايف توته ღ

التقيمآت : 40
تقيمآت المشآركـآت : 674
SMS

ألومك كيف ملومك؟
مدامك قاطع علومك
ترى لو منته الغالي
نسيت الوصل من يومك
يا أغلى قلب حبيته
وسط الفواد ضميته
على ذكراك أنا عايش
وحبك ما تناسيته

MMS ليه انا محجبة ؟؟ 218642-almaFia
المـود ليه انا محجبة ؟؟ 20
الأدعية ليه انا محجبة ؟؟ 1311762794845
الأوسمة
ليه انا محجبة ؟؟ 1322227682313

ليه انا محجبة ؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه انا محجبة ؟؟   ليه انا محجبة ؟؟ Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 30, 2011 2:13 am

ليه انا محجبة ؟؟ 3754538322
كَلَام جَمِيْل

كَلَام مَعْقُوْل

مَقْدِرْشي اقُوْل حَاجَة عَنْه

رَوْعَة و ابْدَاع

مَوَاضِيْعّك جَمِيْلَة كَرِيَّزَي

فِي مِيْزَان اعْمَالُك

تَحِيَّاتِي لِكَي

فِي امَان الْلَّه و رَعَايَتِه
ليه انا محجبة ؟؟ 3754538322
براءة قلب

براءة قلب

التقيمآت : 15
تقيمآت المشآركـآت : 265
SMS
شَاهِد نَمَاذِج يَوْمِيَة مِن أُنَاس تُعْطِي الْدُّنْيَا أَسْوَأ ماعِنْدَهَا وَيُتَوَقَّع أَن تُعْطِيَه الْدُّنْيَا كُل خَيْر !عَجَبا لَن تُعْطِيَك الْدُّنْيَا الَّا مَاتَسْتَحق وَلَن تَقَدَّم لَك الَا مَاقَدَّمَت أَنْت وَلَو بَعْد حِيْن.... انْتَبِه لِمَاتَقَدَّم لِاانِه سَيَعُوْد لَك قَرِيْبَا وَقَرِيْبا جِد

MMS ليه انا محجبة ؟؟ Friends
المـود ليه انا محجبة ؟؟ 14
الأدعية ليه انا محجبة ؟؟ 131174409011
الأوسمة
ليه انا محجبة ؟؟ 1322227681751

ليه انا محجبة ؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه انا محجبة ؟؟   ليه انا محجبة ؟؟ Icon_minitimeالجمعة سبتمبر 30, 2011 7:45 am

حجابنا من اجمل الجواهر الي بتمتلكها كل فتاة عربية مسلمة
كلام في منتهى الجمال والروعة
سلمت ايدك غاليتي
مغرورة بس معذورة

مغرورة بس معذورة

التقيمآت : 8
تقيمآت المشآركـآت : 303
SMS
ياريت تسمحوني على قلة دخولي بس بسبب مرضي و المدارس طبعا وحشتوني موت

MMS ليه انا محجبة ؟؟ 4mms_60
المـود ليه انا محجبة ؟؟ 40
الأدعية ليه انا محجبة ؟؟ Mwb3oieyfkme

ليه انا محجبة ؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه انا محجبة ؟؟   ليه انا محجبة ؟؟ Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 12, 2011 12:50 am

عشان كل ده انا محجبة ملتزمة بحجابي الصحيح
و مش حجاب اليومين دول ليه انا محجبة ؟؟ 942916803
يسلمو يا قمر على الموضوع
في ميزان اعمالك

عذبة الاوصاف

عذبة الاوصاف

التقيمآت : 10
تقيمآت المشآركـآت : 20
SMS
أن أبتلع لساني وألتزم الصمت

لايعني ذلك إني راضية !!

,,،/ فـ ربما كان حجم الخطأ أكبر من الحديث بكثير : ) !

MMS ليه انا محجبة ؟؟ 3cc5f12f4ecdb17f102d2afcc49103f9
المـود ليه انا محجبة ؟؟ 43
الأدعية ليه انا محجبة ؟؟ 710203782

ليه انا محجبة ؟؟ Empty
مُساهمةموضوع: رد: ليه انا محجبة ؟؟   ليه انا محجبة ؟؟ Icon_minitimeالأربعاء أكتوبر 12, 2011 12:03 pm

روووووووووووووعة والحجاب هو يلي بيرفع البنت و بيعزها وهو مكان فخر النا كلنا

الحمدلله على نعمة الاسلام و الحجاب

مشكورة حبي على طرح يعطيكي العافية و جزاكي الله الف خير ليه انا محجبة ؟؟ 1921321618

ليه انا محجبة ؟؟
صفحة 1 من اصل 1